Bieżnia

Na te kwestie zwróć uwagę przy wyborze bieżni

Nachylenie pasa bieżni

Bieżnia to naprawdę świetne urządzenie do ćwiczeń (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html). Wiele osób marzy, aby mieć swoją własną w domu. Na co szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę przed zakupem takiego sprzętu?

Pierwsza kwestia to nachylenie pasa bieżni. Potocznie mowa o auto kącie. Pozwala nam dostosować biegowy pas do kondycji, jak i możliwości sportowych danego użytkownika. Pozwala nam po prostu chodzić lub też biegać pod górkę. Jest to niezwykle ciekawa opcja dla osób, które się przygotowują do biegów lub górskich wycieczek. W przypadku elektrycznych bieżni kąt maksymalny nachylenia wynosić nawet może dwadzieścia stopni. Zależnie od konkretnego modelu, regulacja kąta jest manualna lub też automatyczna Manualna oznacza, że musimy użyć bolca stalowego. Ta automatyczna pozwala na zmianę przy użyciu panela sterującego.

Powierzchni biegania

Niezmiernie ważna jest także sama powierzchnia biegania. Ma ona spory wpływ na nasz komfort, jak i bezpieczeństwo ćwiczeń. Wielkość biegowego pasa określa jego długość, wymiary oraz szerokość. Przy wyborze bieżni szczególną uwagę zwróćmy na długość pasa. Użytkownik go powinien dopasować nie tylko do swojego wzrostu, ale także wagi i długości nóg. Kwestia ta jest bardzo ważna, ponieważ bieżnia źle dobrana sprawi, że trening będzie dla nas bardzo uciążliwy.

Obciążenie maksymalne

U każdego użytkownika obciążenie maksymalne będzie inne. Dlatego też trzeba pamiętać o tym, że nie każda bieżnia będzie dla osób ważących pod 100 kilogramów odpowiednia. Przy niektórych modelach obciążenie maksymalne wynosi od 100 do 110 kilogramów. Jeśli mamy problem z nadwagą, to tę zależność koniecznie musimy wziąć pod uwagę. Przed zakupem dowiedzieć się powinniśmy także tego, jaka jest nośność bieżni. Zbyt mocne obciążenie bieżni wpłynie na pewno na jej żywotność, pracę silnika, zużycie amortyzatorów, jak i zużycie pasa. Niektóre elektryczne bieżnie z bardzo mocnym silnikiem umożliwiają trening nawet użytkownikom, którzy ważą do 150 kilogramów. Jest jeszcze jedna zależność. Mowa o tym, że bieżnie w zdecydowanie niższej cenie będą miały mniejszy analogicznie zakres nośności. Wynosi najczęściej do stu kilogramów. Im sama cena będzie wyższa, tym nośność danej bieżni się zwiększy. Niektóre modele dostępne na rynku, wyróżniają się nośnością nawet do dwustu kilogramów.

W związku z tym zastanówmy się nad wyborem konkretnego modelu. Poświęćmy nieco czasu na przemyślenie wszystkiego i cieszmy się domowymi treningami.

 

Bieżnia

Bieżnia dla spragnionych ruchu

Regularna aktywność fizyczna bardzo dobrze wpływa na człowieka! Wielu trenerów fitness podkreśla, że żeby odpowiednio zadbać o siebie i być w dobrej kondycji, nie należy codzienne katować się serią trudnych ćwiczeń, ale zapewnić sobie, chociaż minimalną ilość ruchu. Należy na przykład wyjść naprzeciw tak nieskomplikowanym czynnościom, jak spacerowanie czy spokojny trucht. Co jeśli nie zawsze ma się czas przejść odpowiednią ilość kilometrów dla zdrowia? Może mieszkasz w zatłoczonej okolicy i nie ma gdzie spacerować? A może pogoda nie sprzyja w wykonywaniu tych 10 000 tysięcy kroków dziennie? Jeśli wiele takich lub podobnych czynników nie sprzyja Ci w dbaniu o własne zdrowie to warto przemyśleć zakup odpowiedniego sprzętu, który zapewni Ci odpowiednią dawkę ruchu każdego dnia. Jednym z takich sprzętów jest bieżnia – www.marbo-sport.pl, które nie zajmie wiele miejsca w domu, a zdecydowanie będzie jedną z lepszych inwestycji w Twoje zdrowie i dobre samopoczucie.

Bieżnia – jesteśmy na tak!

W tym artykule postanowiliśmy przybliżyć Ci zalety bieżni. To niewątpliwie potężna broń, jeśli myślisz o tym, by:

  • wzmocnić swoją odporność i kondycję;
  • schudnąć, zmniejszyć obwód w pasie i cieszyć się bardziej sprężystym ciałem;
  • zadbać o swoje serce.

Bieżnia może okazać się lepsza, niż bieganie w terenie po nierównej powierzchni i w wątpliwej jakości butach. Dlaczego? Opór grawitacyjny kroków jest mniejszy, więc nogi i Twój kręgosłup nie muszą radzić sobie z dźwiganiem tak dużego ciężaru ciała. Korzystanie z bieżni to mniejsze ryzyko kontuzji i urazów – wszystko to dzięki odpowiedniej amortyzacji podczas chodzenia czy biegania.

Uwaga! Zachowaj równowagę!

Korzystanie z bieżni oddziałuje na Twój błędnik. By prawidłowo korzystać ze sprzętu należy zachować prawidłową postawę i utrzymać równowagę. Na początku nie jest to takie łatwe, jak się wydaje. Jeśli pierwszy raz korzystasz z bieżni nie decyduj się od razu na szybki bieg. Warto zacząć od marszu, żeby przyzwyczaić całe ciało do tego nieco innego rodzaju ruchu na innej powierzchni.

Twoje tętno wiele o Tobie mówi!

Większość bieżni dostępnych w ofertach sklepów posiada czujniki do pomiaru tętna. Korzystaj z nich, by wiedzieć co dzieje się z Twoim ciałem podczas marszu, truchtu lub biegu! Warto słuchać swojego ciała i widzieć, w którym momencie zaczyna się męczyć i kiedy przekraczasz własne granice. Z każdym kolejnym treningiem możesz zwiększać tempo. Będzie to nawet konieczne, jeśli bieżnia jest dla Ciebie pomostem do osiągnięcia konkretnego celu treningowego. By korzystanie ze sprzętu było satysfakcjonujące warto rozplanować sobie z wyprzedzeniem plan treningowy, który pozwoli Ci krok po kroku realizować własne zamierzenia i coraz lepiej dbać o swoje ciało.

 

 

Bieżnia

Bieżnia – trening w domu

Alternatywą do całorocznego biegania, bez względu na warunki pogodowe może być bieżnia treningowa. Jest to jeden z najbardziej popularnych sprzętów, który można spotkać na siłowni, jak i w różnych strefach fitness. Bieżnia jest dla wielu podstawowym sprzętem treningowym, a jej zaletą jest to, że umożliwia wykonanie treningu bez wychodzenia z domu. Pozwala ona na bieganie, nawet jeśli za oknem pada śnieg lub deszcz, co dla wielu jest powodem do rezygnacji z treningu.

Bieżnia w domu – zalety posiadania

Zakup bieżni treningowej do domu niesie za sobą wiele zalet. Obecny tryb życia wielu ludzi powoduje, że na dbanie o siebie i swoje ciało przeznaczają oni niewiele czasu. Zorganizowanie przynajmniej dwa razy w tygodniu wyjścia na siłownię wydaje się dla wielu bardzo trudnym zadaniem. Bieżnia domowa umożliwi wykonanie treningu bez wychodzenia z domu. Dzięki takiemu rozwiązaniu wystarczy poświęcić kilka minut dziennie, aby zadbać o swoją kondycję i poprawić wytrzymałość. Nie trzeba tracić czasu na wychodzenie z domu i dojazdy na siłownię lub zmaganie się z niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.

Jaką bieżnię wybrać?

Na rynku dostępne są dwa rodzaje bieżni treningowych:

  • bieżnia magnetyczna,
  • bieżnia elektryczna.

Bieżnia magnetyczna do rozruchu potrzebuje siły ludzkich mięśni. To człowiek rozpoczynając trening, napędza taśmę. Musi mocno zaangażować się w rozruch, ale może sam nadawać sobie tempo pracy, jednak mięśnie zmuszone są do większego zaangażowania, co z kolei pozytywnie wpłynie na sylwetkę.

Bieżnia elektryczna do rozruchu potrzebuje energii elektrycznej. Taśma jest napędzana przez silnik, który uruchamiany jest za pomocą prądu. Bieżnia elektryczna ma możliwość regulacji tempa pracy, wymusza więc odpowiednie tempo na ćwiczącym. Posiada również możliwość zmiany kąta nachylenia, dzięki czemu zmienia się intensywność treningu.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie bieżni?


Bieżnie treningowe mogą różnić się od siebie pod wieloma względami, np.:

  • funkcje,
  • parametry techniczne,
  • cena.

Bieżnie są dostępne w różnych rozmiarach. Wymiary bieżni oraz obciążenie to pierwszy aspekt, na który należy koniecznie zwrócić uwagę przed zakupem. Trzeba dostosować bieżnię do wzrostu i wagi osoby ćwiczącej. Warto rozważyć także, czy inne osoby również będą korzystać z bieżni tak, aby nie przekraczały maksymalnego możliwego obciążenia. Bieżnie posiadają również różnej wielkości blaty biegowe. Warto wybrać taką z dużym blatem, co pozwala na wykonywanie bardziej efektywnych treningów.

 

Bieżnia

Na te kwestie zwróć uwagę przy wyborze bieżni

Nachylenie pasa bieżni

Bieżnia to naprawdę świetne urządzenie do ćwiczeń (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html). Wiele osób marzy, aby mieć swoją własną w domu. Na co szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę przed zakupem takiego sprzętu?

Pierwsza kwestia to nachylenie pasa bieżni. Potocznie mowa o auto kącie. Pozwala nam dostosować biegowy pas do kondycji, jak i możliwości sportowych danego użytkownika. Pozwala nam po prostu chodzić lub też biegać pod górkę. Jest to niezwykle ciekawa opcja dla osób, które się przygotowują do biegów lub górskich wycieczek. W przypadku elektrycznych bieżni kąt maksymalny nachylenia wynosić nawet może dwadzieścia stopni. Zależnie od konkretnego modelu, regulacja kąta jest manualna lub też automatyczna Manualna oznacza, że musimy użyć bolca stalowego. Ta automatyczna pozwala na zmianę przy użyciu panela sterującego.

Powierzchni biegania

Niezmiernie ważna jest także sama powierzchnia biegania. Ma ona spory wpływ na nasz komfort, jak i bezpieczeństwo ćwiczeń. Wielkość biegowego pasa określa jego długość, wymiary oraz szerokość. Przy wyborze bieżni szczególną uwagę zwróćmy na długość pasa. Użytkownik go powinien dopasować nie tylko do swojego wzrostu, ale także wagi i długości nóg. Kwestia ta jest bardzo ważna, ponieważ bieżnia źle dobrana sprawi, że trening będzie dla nas bardzo uciążliwy.

Obciążenie maksymalne

U każdego użytkownika obciążenie maksymalne będzie inne. Dlatego też trzeba pamiętać o tym, że nie każda bieżnia będzie dla osób ważących pod 100 kilogramów odpowiednia. Przy niektórych modelach obciążenie maksymalne wynosi od 100 do 110 kilogramów. Jeśli mamy problem z nadwagą, to tę zależność koniecznie musimy wziąć pod uwagę. Przed zakupem dowiedzieć się powinniśmy także tego, jaka jest nośność bieżni. Zbyt mocne obciążenie bieżni wpłynie na pewno na jej żywotność, pracę silnika, zużycie amortyzatorów, jak i zużycie pasa. Niektóre elektryczne bieżnie z bardzo mocnym silnikiem umożliwiają trening nawet użytkownikom, którzy ważą do 150 kilogramów. Jest jeszcze jedna zależność. Mowa o tym, że bieżnie w zdecydowanie niższej cenie będą miały mniejszy analogicznie zakres nośności. Wynosi najczęściej do stu kilogramów. Im sama cena będzie wyższa, tym nośność danej bieżni się zwiększy. Niektóre modele dostępne na rynku, wyróżniają się nośnością nawet do dwustu kilogramów.

W związku z tym zastanówmy się nad wyborem konkretnego modelu. Poświęćmy nieco czasu na przemyślenie wszystkiego i cieszmy się domowymi treningami.